Monday, April 18, 2011

Allah Lebih Menyayangi Dirimu

Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Allahuakbar…!!!!
Ku mulakan hari ini dengan  kesedihan dan perasaan yang hiba. Kenapa tidaknya, selesai sahaja aku menunaikan solat subuh, tiba-tiba telefonku berbunyi menandakan mesej masuk ketelefonku. “TIT, TIT….TIT,TIT….” Aku segera mencapai telefon yang berada diatas meja dan membukanya. Aku beranggapan, bila ada panggilan ataupun mesej yang dihantar pagi-pagi mahupun lewat malam, pasti ada sesuatu yang penting yang hendak disampaikan. Mesej tersebut telah dihantar oleh adikku. Katanya : 

“ Assalamualaikum Abg Ji,  Ustaz Mat Nor hok ngajo ngaji mejid kite x dop doh…”. 

Aku tersentap dan tidak dapat berkata apa-apa buat seketika. Aku terduduk dan seolah-olah tidak percaya. Untuk lebih kepastian, aku telah menelefon ibuku dan bertanya berkenaan khabaran tersebut. Ibuku menyatakan, arwah telah kembali kerahmatullah lewat tengah malam semalam di hospital.  Tanpa disedari, air mataku mula bergenang dan menitik setitik demi setitik membasahi pipiku. Kenangan ketika aku bersama mengikuti kuliahnya mula menerjah masuk kedalam fikiranku.Tidak dapatku bayangkan betapa pemergiannya merupakan kehilangan yang besar masyarakat dan juga kepada agama kerana keilmuanya yang tinggi dan mendalam dalam bidang tajwid serta taranum al-Quran. Allahuakbar.....sesungguhnya daripada Engkau kami datang dan kepada Engkau jualah kami akan dikembalikan. Ya Allah, Kau rahmatilah dia, letakkanlah dia dalam kalangan orang-orang yang Kau sayang. Aku redha atas pemergiannya ya Allah......AL-FATIHAH.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.